Din indkøbskurv er tom.

Product was successfully added to your shopping cart.

Fitness bold

Sorter faldende

12 vare(r)

Sorter faldende

12 vare(r)

Er du på udkig efter en måde, hvorpå du kan styrke din balance, koordinationsevne og muskler? Så kan fitnessbolden meget vel blive din nye træningsmakker. Med en fitnessbold har du mulighed for at styrke og stabilisere din krop på flere forskellige måder gennem en sjov og anderledes træning. Fitnessbolden har sågar mange fordele, og det er derfor også værd at overveje, hvorvidt du skal kaste dig ud i træning med en fitnessbold. Først og fremmest er du hverken afhængig af et fitnesscenter eller faste træningstidspunkter, hvis du vælger at købe en fitnessbold. Med fitnessbolden kan du blot trække i træningstøjet og begynde træningen i stuen, bryggerset eller et andet sted hjemmefra. Derudover kombinerer fitnessbolden styrke- og stabilitetstræning på fineste vis, da du skal stabilisere og balancere kroppen i alle øvelser. Træning med en fitnessbold har derfor også en skadesforebyggende effekt, da selv de mindste muskler aktiveres, når du holder balancen på bolden. Dermed sikrer bolden, at alle muskler stimuleres i meget højere grad, sammenlignet med styrketræningsøvelser på maskiner.

Gode øvelser med en fitness bold

Når du vælger at bruge en fitnessbold som dit træningsredskab, har du gode muligheder for at få trænet dine mave- og rygmuskler. Det er derfor helt oplagt at anvende en fitnessbold, hvis du vil træne dig til en flad mave, eller hvis du gerne vil holde ryggen stærk og sund. Læs med nedenfor og få inspiration til øvelser med en fitnessbold.

Øvelse til dig der gerne vil holde ryggen sund og stærk:
Den diagonale rygøvelse er med at styrke din ryg, samtidigt med at du forbedrer din balanceevne. Læg dig hen over bolden på maven og hold ben og hænder i jorden. Løft nu dit højre ben og din venstre arm fra jorden og hold begge dele vandet ud i luften. Sænk derefter både arm og ben, så du igen er ved startpositionen. Fortsæt nu med at løfte modsatte diagonal.

Øvelse til mavemusklerne:
Mavebøjninger på en fitnessbold er et godt twist til den almindelige mavebøjning, da du aktiverer flere muskler, når du også skal holde balancen. Læg dig på ryggen hen over bolden med let spredte ben. Løft nu ryggen fra bolden, ligesom når du laver mavebøjninger på gulvet. Sænk herefter ryggen tilbage til startpositionen og fortsæt sådan.

Brug en fitnessbold på arbejdspladsen

Fitnessbolden har flere fordele udover at være en fremragende træningsmakker. Faktisk kan fitnessbolden også tages med på arbejde som et fantastisk alternativ til en traditionel kontorstol. Når vi sidder længe på en kontorstol, vil vi ofte opleve, at vi kommer til at låse os fast i en bestemt position - det kan både være hårdt og skadeligt for ryggen. Når vi sidder på en fitnessbold, tvinger vi kroppens muskler til at arbejde. Bolden kræver nemlig, at vi hele tiden justerer vores sidestilling og holder balancen. Med en fitnessbold kan du dermed holde kroppen i gang i løbet af din arbejdsdag. Dog anbefaler vi, at du veksler mellem at sidde på en almindelig kontorstol og en fitnessbold for at undgå overbelastning.

Køb din fitnessbold her

Køb din fitnessbold hos Lagersport, så afsender vi din bestilling i løbet af en til tre dage, så du hurtigt kan komme i gang med træningen.